Huisartsenpost Oosterhout lanceert campagne ‘Ho ho ho, alleen bij échte spoed’
01-12-2023Huisartsenpost Oosterhout lanceert sinds eind november een publiekscampagne voor de komende feestdagen. Tijdens twee lange weekenden verwachten we topdrukte op onze huisartsen spoedpost. Met de campagne willen we de post bereikbaar houden voor patiënten die directe zorg nodig hebben of voor klachten die écht niet langer kunnen wachten.
De publiekscampagne moet de druk aan de telefoon verlagen en de bereikbaarheid verbeteren. Zo wordt ingespeeld op wat mensen zelf kunnen doen aan hun gezondheidsklachten met websites zoals Thuisarts.nl en Moetiknaardedokter.nl. Verder gaat het over het online vragen stellen aan de huisartsen spoedpost. Dat is sinds eind vorig jaar mogelijk met het AI-triagesysteem van Huisartsen van Nederland. Ook het tijdig ophalen van medicatie vóór de feestdagen is een thema. Tenslotte wordt aan mensen met verkoudheid of griep zonder koorts en/of benauwdheidsklachten geadviseerd te wachten tot ná de feestdagen.
Met de campagne wil de Huisartsenpost Oosterhout mensen bewustmaken van het feit dat de huisartsen spoedpost alleen voor échte spoed is. De campagne wordt dan ook breed verspreid via weekbladen, wachtkamerschermen, (praktijk)websites en social media. Ook zijn er op meerdere plekken in de regio Oosterhout posters en banners zichtbaar.
- Zorroo presenteert strategiehuis – voor nu en de toekomst
- Hulp bij online contact met je huisarts
- Opvoeden in een Digitale Wereld – het begint met een goed gesprek
- Zorroo koppelt Bettr Health Finance en ZorgDomein voor efficiënter declaratieproces
- Theatervoorstelling "Opvoeden in de Digitale Wereld?!" helpt ouders omgaan met hoge schermtijd van jongeren
- Groen licht voor een sterk mentaal gezondheidsnetwerk in Brabant